Monday, 30 May 2011

boring + mengantuk!!!

br hr frst start klas utk sem nie aku dh cibuk boring ngan mngantuk kan...
truk btl!!!!!
tp 2la knytaannye..
blh frt kls aku td kls ctu (agame) kol 10.30-12.30..
aku blh tido dlm kls...
arghh bestnye dpt tido..
ngantuk coz xbljar lg...
trang psal tjuk bg group 2 jew..
ok ar jgk xbljr lg tp ngantuk dgr jew...
yg skit tlingge dgr nk kne byr duet buku yg byk 2 la..
tp nk bljar pnye psal xpela bkorban ckit..
(mak abah nk duet...duet PT xmsuk lg)hehehe


alsan awal sem kn??
ngan ujung sem (abah duet dh abis la) "muke ksian"
mak ayah mn leh tgk ank2 dia xde duet so bgla..
so kte yess dpt duet leh shopping n jln2..
mmg xde kje!!!
truk sgt...
skly skle blh ar slalu nnt kne mrah...
hahaha syrat jgn lupe (stdy btl2 dpt pointer tnggi)
pesanan dr pnaje.. :)

Monday, 23 May 2011

kasih syg dlm kehidupan!!!

td aku sje2 search kd google..
tbe2 ade blog sowg mahluk allah nie cite psal erti kasih syg...
aku mcm bmnat plak ngan cite nie..
so klu korang nk taw bace la..yg aku pgang duet bkn sgle2 nye... :)




Seorang wanita sedang keluar dari rumahnya apabila dia terlihat tiga orang lelaki tua berjanggut panjang yang berwarna putih sedang duduk dihalaman rumahnya.
Dia tidak kenal akan mereka.

Wanita itu bertanya,
" Saya tidak fikir saya mengenali awak semua, tetapi saya pasti awak semua mesti sedang lapar.. Silalah masuk kerumah saya dan makan sesuatu.

"Adakah suami awak ada dirumah?", mereka bertanya.
"Tidak", wanita itu berkata.
"Suami saya telah keluar."
"Jadi, kami tidak akan masuk", mereka menjawab.

Sewaktu suaminya pulang ke rumah pada petang itu, wanita itu pun memberitahunya kejadian tersebut.
"Pergi beritahu mereka bahawa saya telah balik dan menjemput mereka masuk kedalam sekarang!" Wanita itu keluar dan menjemput ketiga-tiga lelaki tua itu masuk ke dalam.

"Kami tidak akan masuk ke dalam rumah bersama-sama,"
"Mengapa begitu?" wanita itu ingin tahu.
Salah seorang dari lelaki tua itu pun menerangkan :

"Namanya ialah Kekayaan," Dia berkata sambil menunjuk ke arah salah seorang kawannya,
dan beralih menunjuk kearah kawan yang seorang lagi,
Dia adalah Kejayaan,
dan saya adalah Kasih Sayang.." 

Dia menyambung lagi, "Sekarang masuklah semula kedalam rumah dan berbincanglah dengan suami awak, siapakah di antara kami bertiga yang kamu ingin jemput kedalam rumah.

"Wanita itu pun masuk semula kedalam dan memberitahu suaminya perkara tersebut. Suaminya berasa sungguh gembira.
"Bagusnya!!" dia berkata.

"Kalau macam tu jemputlah Kekayaan masuk.
Biar dia masuk dan mengisi rumah kita ini dengan Kekayaan!"Isterinya tidak bersetuju.

"Abang, kenapa pula kita tidak menjemput Kejayaan?" 

Kebetulan, anak perempuan mereka juga sedang mendengar perbualan itu dari satu sudut rumah yang lain. Dia lalu menyampuk dan memberikan pandangannya :

"Bukankah lebih baik sekiranya kita menjemput Kasih Sayang?Rumah kita ini pasti akan diselubungi dengan Kasih Sayang!"
"Biarlah kita mengikut nasihat anak kita itu," kata suami itu kepada isterinya.
"Keluar dan jemputlah Kasih Sayang sebagai tetamu kita."
Wanita itu pun keluar dan bertanya kepada tiga lelaki tua,
"Yang mana satu di antara kamu adalah Kasih Sayang? Silalah masuk dan jadi tetamu kami.
"Kasih Sayang bangun dan mula berjalan ke arah rumah.
Kedua-dua lelaki yang lain juga bangun dan mengikutinya.

Terperanjat, wanita itu pun bertanya kepada Kekayaan dan Kejayaan :

"Saya cuma menjemput Kasih Sayang, mengapa kamu juga ikut sekali?"
Mereka semua menjawab:

"Jika awak menjemput samada Kekayaan atau Kejayaan, yang lain akan tunggu diluar, tetapi oleh kerana awak telah menjemput Kasih Sayang, ke mana-mana sahaja dia pergi, kami akan pergi bersamanya..

Moral untuk kita - Di mana ada Kasih Sayang, di situ juga ada Kekayaan dan Kejayaan - itu asas kepada segalanya. Selagi ada Kasih Sayang !

Tuesday, 17 May 2011

chocolate cake!!!

sape xsuke chocolate cake kn??


hasil air tngan aku sndri!!!hahaha xsbar nk mkn wlaupn xcnti rase dia sdap..hehehe

cute jew kcik2 cam nie!!!


Monday, 16 May 2011

sElaMat haRi guRu..

frts of all aku nk ucapkan
selamat hari guru 
kpd semua guru2 yg pnah mngajar aku 
terutama skly "cikgu nor azimah binti zakaria"



sowg ckg yg bkn hnye mngajar tp mndidik aku mnjadi sowg insan yg bjaye..
dan merupakn tulang belakang utk aku..
tidak lupe jge kpd sowg hmbe allah yg tlah bnyak mmberi smngat pd aku
walaupun kami xshaluan..
smngat dia akan aku pgang smpai ble2..
eh!! ckp psal hari guru rindu sgt nk blik sklh..
sklh tmpat yg paling best pade aku 
walaupn kne paki uniform,lencana,ikut peraturan n lain2
tp 2 la yg bestnye.
rndu nk pkai uniform sklh..


 eh!!mcm xcaye jew aku pngwaskan...ini smue jase baek ckg azhar yg mlantik aku sbgai sowg pngwas wlaupn aku tsngatla degil n nakal...

aktvt sklh byk n mnyronokan..
tp smue 2 xleh ptah blik
yg dlu ttap knangan yg akn mngjar kte smue untuk mlangkah ke depan..
klu xde ckg kte xkn bjaye smpai ape yg kte dh dpt skrg..
so kte sbgai sowg pljar hruslah mnghormati guru



kenangla jase mreka wlaupn kte dh abis bljar kd sklh..
tp ilmu yg mereka bg kte akn bwk smpai ble2..
kjayaan kte milik dia juga..


"TERIMA KASIH CIKGU"

Thursday, 5 May 2011

my best frenz.... :)

hai korang..
hehehe dh lame aku x update blog aku..
bz final la nie br pas abis..
so ade ar ckit mase nk tulis blog nie..
nie aku nk kongsi ngan korang..
pasal kwn baek aku..
aku xtaw ape mimpi dia td dia bg aku adiah..
bear kecik comel sngat..
nie la kali ke2 aku dpt bear..
frst bear bsar ar jgk blh peluk dr ehem2 aku skrg dh xde pape..
scnd bear dr best frenz aku
wlaupun kecik wat perhiasan jew tp cntik sgt aku suke..hehehe
tharu aku dia bg adiah 2..
                      cntik kn???comel..

klu korang nk taw..
kte owg nm jew sklh same
dr sklh rndah tp mule rpat sjak dr tngktan 3.
hahaha..coz kte owg same kls..
aku ngan dia xbyk beza..
berat tinggi lbih kurang same jew..
cume muke kte owg byk beza..
dia cntik owgnye..hehehe
tp klu korang nk sori ar dia dh ade bf la..
lambat la..korang cr yg laen hea..
kte owg rpat sngat nm pn best frenz kn??
tp skrang kte owg dh xsme tmpat bljar dia kd sgmat aku kd mlake...
klu nk jmpe pn tngu msing2 cuti br dpt jmpe..
2 pn klu xbz..
dia sowg jew phamn ape yg aku rase n aku alami..
aku hrap kte owg ttap kwn smpai ble2..
amin...
wlaupn jauh kte owg ttap kongsi cite...
eh aku dh pnjang lebar cite psal best frenz aku sowg nie
tp korang xtaw muke dia cam ner kn...
        nie la dia best frenz aku...yg pkai bj biru gelap 2...
                  nurul shuhada binti ismail....

so hargai la kwn2 yg kte ade coz
 dialah tmpat kite mngadu kale ssah
 n tmpat kte gmbire kale snang... :)

Wednesday, 20 April 2011

aBaH!!! sy sYg aBaH...

Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.

Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..
Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?
Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..

Monday, 14 March 2011

mY L0ve!!!

my love??
gatalnye aku..
hahahaha
xdela..tajuk jew gempak..
my love yg aku maksukan bknnye owg ar..
hahaha..ttipula cik tipah..
nie dia my love aku..


my love aku KICAP ar..
klu korang nk taw..
kicap adela salah satu..
benda yg mnyempurnakn idup aku dikale mkn..
smpai ke u aku bwk kicap..
buat ape nk malu..
yg pnting aku dpt mkn dgn sdap..
hahaha..nie adelah slh satu kgmran aku...
walaupn di marah mak sbab tlalu obses ngan kicap
walaupn kluar tv ade kicap tiruan..
walaupn kne ejek kwn2 sbab mkn kicap
aku x ksah aku suke sgt2..
smpai satu mase..
kte owg jln2 bsme fmly jln2
kd kdai mkn kd langkawi

aku : mak cik ade kicap x??
mak cik : ade..jap hea dik..
aku : terima kasih mak cik..
adik : balik2 kicap..xmalu mintak kicap..
aku : bia ar..
adik : alang cari kn atih ank tauke kicap yg ensem2..snang klu nk kicap(pndai2 jew nk cr jdoh aku)
alang : insyallah..ensem2 k...
aku dgn muke bngang kn..
ingat kawin ngan ank tauke laen xleh mkn kicap kew..

klu ank buah aku lg
dlu suke mkn kicap
pas 2 dh xmkn..
tkut itam dia ckp..
aku nie dr kcik smpai skrg mkn insyallah xitam pn..
ok jew..
alsan jew smue 2..
yg pnting kicap adelah teman hidup aku..
klu la 1 hr nnt ade bf aku xkn malu
klu kluar mkn kd kdai biase aku mntak kicap..
open jewla nk mkn sdap pnye psal kn..hahaha..
so kne cr yg leh time aku seadenye... :)